Stäng
Lär känna oss, nytt avsnitt varje vecka!

Vi är Woody

I vår nya Facebook-serie "Vi är Woody" får du träffa Woody-anställda och kunder för att lära känna oss på djupet. Dessutom delar vi med oss av smarta tips och råd som får ditt bygge att snurra!

Vad kan Woody göra för dig?

Om vi alla kunde lösa våra egna problem själva, skulle världen vara mycket enklare att leva i. Woody Bygghandel bygger sin verksamhet kring dig, den lokala kunden, för att få DITT bygge att snurra. Kom in till oss, ta en kopp kaffe och prata om vad ni har på gång. Våra säljare lyssnar, de samarbetar och framförallt förstår de din vardag. Dessutom har vi Sveriges bredaste sortiment med välfyllda hyllor till alla möjliga jobb. Vi hjälper till med planering av era byggen, smått som stort. Alltifrån produktval och utleveranser, till paketering av era beställningar så att ni får rätt material, i rätt tid, på rätt ställe. Utöver det har vi massor med byggkunskap och flera tjänster som faktiskt får dig att tjäna mer pengar i slutändan. Låt oss lösa dina problem, tillsammans!

 

 

    Besök vår FB-sida för att se de senaste filmerna om Woody!

 

 

 

4 tips för att förbättra samarbetet med din bygghandel

Jonas Eriksson har jobbat som lagbas på större bolag under många år och har sett vilket slöseri med tid och resurser det är när leveranserna inte är synkade med jobbet. 2009 startade han sitt eget bolag Byggkvalité Nyköping och idag har han 8 anställda. Här ger han sina 4 bästa tips på hur vi kan hjälpa dig att förbättra arbetet i vardagen.

1. Vi kommer ut och kollar läget

– Jag skulle önska att alla bygghandlare kom ut till oss på arbetsplatserna med jämna mellanrum. Det skulle öka förståelsen för hur vår vardag ser ut. Ett snabbt besök räcker för att kolla läget och stämma av kommande leveranser. Men många handlare verkar tveka. De kanske tror att de stör, men det behöver de verkligen inte oroa sig för.

– Allt handlar om att anpassa leveranserna till vårt behov på bygget. Om allt byggmaterial körs ut samtidigt, så står vi där med en stor hög och hittar ingenting. Det blir bara en massa letande och kånkande. Om vi istället får uppdelade leveranser, tajmade efter behov, kan vi ägna tiden åt att bygga istället. Den extra leveranskostnaden tjänar vi snabbt in.

– Jag minns en gång när vi höll på att bygga villor och plötsligt kom det 20 kök utan att någon stämt av det först. Just då var bara sex hus färdiga för montering, så resten fick jag själv ordna transport och lager för!

Transport & leverans

2. Tillsammans skapar vi en klar leveransplan

 

– Idealet är förstås att starta upp varje projekt med en klar och tydlig leveransplan. Och att sedan stämma av efter hand under några uppföljningsmöten. Det blir alltid förändringar på ett bygge. Och det måste man kunna anpassa sig till. Dessutom måste materialet packas i rätt monteringsordning! Och så ska det vara märkt så man vet vart varje produkt ska.

 

Byggrådgivning

3.  Förbättrad kommunikation

 

– För att leveranslogistiken ska funka riktigt bra krävs att både handlare och byggare bjuder till. Och lika viktigt som att samarbeta, är att också ställa krav. Och givetvis att ge nyttig feedback, både positiv och negativ. Allt det här har blivit mycket bättre hos oss i Nyköping. För drygt två år sedan gick vi byggproffskursen tillsammans med vår bygghandlare och har nu utvecklat ett riktigt bra samarbete.

 

Lägenhetspackat

4.  Vi dukar din arbetsplats

 

– Nu ska vi prova lägenhetspackat och dukade arbetsplatser för första gången. Och det handlar om nio hela kök! Det ser jag fram emot! Det är så mycket roligare att jobba om man får upp grejerna i huset och slipper kånka. Då kan vi fokusera på själva jobbet istället. För även om det pratas mycket om lönsamhet så ska det vara kul att jobba också!

 

 

Kom in på en kopp kaffe hos din lokala Woody Bygghandel

 

Gå till toppen av sidan och klicka på anläggningsväljaren för att hitta en Woody-anläggning nära dig.

 

 

Till toppen